Dåp i høst? Book datoen nå.


Nå kan dere booke dåp og velge blant datoer for resten av 2022 i alle kirker i hele Nes.

 

Foto: Bo Mathisen

Om dere har tenkt på det lenge, vurdert fram og tilbake før dere tok valget, eller om dere alltid har visst det - nå er det tid for dåp. Datoer for hele 2022 ligger nå ute, og dere kan i ro og mak søke i mulige datoer og finne riktig tid og sted som passer for dere. 

 

Om dere har små barn, store barn, eller kanskje vil døpe deg som voksen spiller ingen rolle. Vi døper alle som vil bli døpt. I kirka er det rom for alle.

 

Dåpen har en lang tradisjon i landet vårt, og dåpsdagen er for mange en viktig feiring av barnet. Dåpen er en merkedag der barnet har viktige støttespillere rundt seg. Det er en hellig handling, der vi hører Gud gi sitt løfte om å være med barnet gjennom hele livet. Barnet blir medlem av kirken og får del i et større fellesskap som strekker seg over hele verden.

Dåp handler om tradisjon, tilhørighet og tro.

 

Tradisjon - dåpen er en bærende tradisjon, og det har den vært i landet vårt i nærmere 1000 år. Dåpsdagen oppleves av mange som en god og meningsfull feiring og en viktig dag for barnets nærmeste.

 

Tilhørighet - dåpen knytter oss til Gud, til Jesus Kristus og til fellesskapet. 

 

Tro - Barnet døpes til den kristne tro. I dåpen legges barnet i Guds hender i tro på Guds kjærlighet. Slik er troen en Guds gave til den døpte.

 

Velkommen til dåp i Den norske kirke! Finn dato og ledig kirke her

Tilbake